Egy nap tudatos jelenlétben – gyakorló nap

Egy nap tudatos jelenlétben – gyakorló nap

Egy nap tudatos jelenlétben – gyakorló nap

  Dátum: 2019. június 2., vasárnap 09.00-14.00

  Helyszín: Országos Onkológiai Intézet (hivatalos cím: 1122 Budapest Ráth György u. 7-9.) Mi a Tükörterem előtti aulában leszünk, ez a Kékgolyó utcai főbejáratfelől közelíthető meg. Ha ott bejöttök, akkor csak egyenesen gyertek végig az aulán, annak a végében van egy kör alakú tér, ott megtalálsz bennünket).

  Vezeti: Fazekas Gábor,  Dr. Salavecz Gyöngyvér, Dr. Nyitray Kornélia

  Csoportlétszám:

  Ár: ingyenes

  Egyéb megjegyzések:

A korábbi és mostani mindfulness tanfolyam résztvevők számára tartott félnapos mindfulness meditáció gyakorlás, melyen a párhuzamos csoportok tagjai, és korábbi tanfolyami részvevők is részt vehetnek).

20 db Yoga matrac van a helyszínen, ha sokan leszünk, elképzelhető, hogy nem jut mindenkinek, ezért ha van saját matracod, és meg tudod oldani, akkor hozd magaddal kérlek.

Kényelmes, laza ruhában gyere, amiben könnyen tudsz mozogni, ülni. Hasznos lehet rétegesen öltözni, és ha fázós vagy, akkor hozz magaddal egy vastagabb zoknit, vékony takarót, kardigánt is.

Evőeszköz nélkül elfogyasztható, könnyen emészthető ennivalót hozz magaddal. Ezt másokkal is megoszthatod. Ne csinálj nagy ügyet a felkészülésből! Akkor se érezd magad rosszul, ha más teendőid miatt semmit nem tudsz hozni – bízhatsz abban, hogy nem maradsz akkor sem éhen!

Az együtt töltött idő java részében a nemes csend (noble silence) közös megtapasztalására hívlak Benneteket. Ez a beszéd, a test és a tudat csendjét jelenti -mindenfajta kommunikációra, így a testbeszédre, a telefonüzenetekre, olvasásra/írásra stb. is kiterjed. Kivételt jelent a meditációk vezetése, illetve a gyakorlónap kezdetén tartott rövid bevezető, illetve a nap végén az élmények megosztására szánt záró szakasz. Ez a “nemes csend” segíti a figyelem, a koncentráció fenntartását és lehetővé teszi, hogy meghalld a csend hangjait, a lélegzetedet, tested hangjait, tudatosítsd a belső világod eseményeit és tisztán megtapasztald a körülötted levő világot. A kommunikáció “böjtje”, amit ha elfogadsz, akkor egyfajta megújulást hozhat a gondolataidban, lelkivilágodban, tudatodban (hasonlóképpen ahhoz, ahogy megtisztulást hoz a testben az étkezésben tartott böjtölés is).

A nap folyamán a figyelmünket a jelen pillanatban felbukkanó belső és külső élményekre irányítjuk.
Az éber figyelem gyakorlásával azt tanuljuk, hogy  

  • az ide-oda cikázó vagy egy gondolatra beszűkült gondolkodás
  • a rágódás, “agyalás” lefelé húzó spirálja, illetve az ellenállás (tagadás-elutasítás-elfojtás- elkerülés) helyett

… hogyan tudunk kedvesen és gyengéden a nehézségek felé fordulni, legyen az akár…

  • testi érzet (pl. fájdalom),
  • érzelmi-lelki eredetű (pl. szorongás, félelem, aggódás) vagy
  • tudati-szellemi szintű (kényszeresen visszatérő gondolatok).

Megengedve, hogy bármilyen érzés, érzet, érzelem vagy gondolat felbukkanhasson, és aztán a maga idejében távozhasson, anélkül, hogy beleragadnánk, vagy  épp ellenállással fogadnánk.

Rohanó, zajos világunkban ez egy kivételes alkalom arra, hogy kedves és biztonságos közegben átélhessük a csendes, éber szemlélődés és az együttlét, a közös gyakorlás élményét. Számomra a csoportos meditáció mindig új erőt ad, előrelépést hoz, a szokásos “magányos” napi fél-egyórás alkalmat felváltó közös és hosszabb gyakorlásnak köszönhetően. Bízom benne és kívánom mindannyiótoknak, hogy hasonló élményt jelentsen a Ti tudatos életetekben is!

Szalézi Szent Ferenc idézetével hívlak és várlak szeretettel:
Napi fél óra meditáció elengedhetetlen, kivéve amikor sok a dolgod. Olyankor egy órára van szükség

Ha bármilyen kérdésed van, írj vagy hívj (+36 30 2272696) !

 

Jelentkezés

TOVÁBBI INFORMÁCIÓK  

Tetszett? Oszd meg másokkal is!