Félnapos mindfulness gyakorlónap

Félnapos mindfulness gyakorlónap

A hétvégi közös gyakorlás azok számára nyitott, akik korábban egy képzett, a Mindfulness Egyesületben regisztrált mindfulness tanár vezetésével elvégeztek már (vagy most végeznek) egy hat – vagy nyolchetes mindfulness tanfolyamot.

A csoport nyitott (párhuzamos csoportok tagjai, és korábbi tanfolyami résztvevők is részt vehetnek).

  • Időpont: 2020. május 10., vasárnap, 10.00-16.00
  • Helyszín: ZOOM virtuális szoba

A részvétel regisztrációhoz kötött. Jelentkezni a lenti jelentkezési űrlap kitöltésével vagy itt lehet: mindfulnellyjelentkezes@gmail.com

A részvétel technikai feltétele a  stabil és gyors internet kapcsolat, valamint  egy kamrával és mikrofonnal felszerelt számítógép vagy laptop (mobil eszközről – telefon, iPad – nem vehető igénybe!), a ZOOM alkalmazás letöltése. További információkat és a bejelentkezéshez linket előzetese bejelentkezés után küldünk a regisztráltak számára.

Arra is van lehetőség, hogy csak a program egy részére csatlakozz – ez esetben kérlek előtte egyeztessük mikor számítsunk rád! Ha megérkezel, akkor pedig magyarázkodás nélkül egyszerűen csak csendben kapcsolódj be a gyakorlásba.

Kényelmes, laza ruhában érkezz, amiben könnyen tudsz mozogni, ülni.

Gondoskodj a relatíve nyugodt körülményekről, hogy lehetőleg ne zavarjanak és a kényelmedről. Kedvesen és figyelmesen törődj magaddal – hogy ez tényleg a Te napod lehessen! Készíts elő magadnak vastagabb zoknit, vékony takarót, kardigánt, amit magadra vehetsz, ha fázol. Legyen kéznél innivaló és az ebédszünetre evőeszköz nélkül könnyen elfogyasztható és emészthető ennivaló.

  • Részvételi díj: a részvétel adományos alapon működik – ha lehetőségeid engedik, köszönöm hogy hozzájárulsz a költségekhez, ha erre nincs módod, épp olyan nagy szeretettel várlak! Az adományodat átutalással (Dr. Nyitray Kornélia OTP 11773023-00157803; Közlemény: félnapos elvonulás) vagy a Revolut számlára történő pénzküldéssel (Nyitray Kornélia, nyitrakony@gmail.com) tudod felajánlani.

Az együtt töltött idő java részében a nemes csend (noble silence) közös megtapasztalására hívlak Benneteket. Ez a beszéd, a test és a tudat csendjét jelenti -mindenfajta kommunikációra, így a testbeszédre, a telefonüzenetekre, olvasásra/írásra stb. is kiterjed. Kivételt jelent a meditációk vezetése, illetve a gyakorlónap kezdetén tartott rövid bevezető, illetve a nap végén az élmények megosztására szánt záró szakasz.
Ez a “nemes csend” segíti a figyelem, a koncentráció fenntartását és lehetővé teszi, hogy meghalld a csend hangjait, a lélegzetedet, a tested neszeit, tudatosítsd a belső világod eseményeit és tisztán megtapasztald a körülötted levő világot. A kommunikáció “böjtje”, amit ha elfogadsz, akkor egyfajta megújulást hozhat a gondolataidban, lelkivilágodban, tudatodban (hasonlóképpen ahhoz, ahogy megtisztulást hoz a testben az étkezésben tartott böjtölés is).

A nap folyamán a figyelmünket a jelen pillanatban felbukkanó belső és külső élményekre irányítjuk.
Annak gyakorlásában mélyülünk el, hogy a feladatok körül cikázó gondolatok vagy a sérelmekre beszűkült rágódás, illetve az ellenállás (tagadás-elutasítás-elfojtás- elkerülés) helyett hogyan tudunk gyengéden együtt lenni a felbukkanó nehézségekkel, legyen az akár…

  • testi érzet (pl. fájdalom),
  • érzelmi-lelki eredetű (pl. szorongás, félelem, aggódás) vagy
  • tudati-szellemi szintű (visszatérő gondolatok).

Megengedve, hogy bármilyen érzés vagy gondolat jelen lehessen, és aztán a maga idejében távozhasson, anélkül, hogy beleragadnánk, vagy épp ellenállással küzdenénk ellene.

Rohanó, zajos világunkban ez egy kivételes alkalom arra, hogy kedves és biztonságos közegben átélhessük a csendes, éber szemlélődés és az együttlét, a közös gyakorlás élményét. Számomra a csoportos meditáció mindig új erőt ad, előrelépést hoz, a szokásos magányos napi fél-egyórás alkalmat felváltó közös és hosszabb gyakorlásnak köszönhetően. Bízom benne és kívánom mindannyiótoknak, hogy hasonló élményt jelentsen a Ti tudatos életetekben is!

Remélem, minél többen eljöttök. Ha épp ráértek, akkor azért, ha pedig sok a dolgotok, no akkor pont azért, hogy egy kicsit töltődjetek:)

Szalézi Szent Ferenc idézetével hívlak és várlak szeretettel:

„Napi fél óra meditáció elengedhetetlen, kivéve amikor sok a dolgod.
Olyankor egy órára van szükséged.”

Jelentkezés elvonulásra

Felkérésre vállalom elvonulásokon, táborokban is mindfulness meditáció vezetését, illetve alkalmanként magam is szervezek elvonulásokat. Ezek időpontjáról az események menüpont ad tájékoztatást.

Felkérés elvonulás vezetésre

Tetszett? Oszd meg másokkal is!