Többnapos mindfulness elvonulások

Többnapos mindfulness elvonulások

A hosszabb csendes elvonulásokra szeretettel várok mindenkit, aki korábban részt vett mindfulness tanfolyamon vagy más típusú csendes elvonuláson.

A csendes ülések és vezetett mindfulness meditációk nyújtotta elmélyülés talaján könnyebben átélhetővé válik  a test – lélek és elme egész-sége, egysége és teljessége, újabb felismerésekkel gazdagodhat az önismeret.

A hosszabb csendes elvonulás intenzív elmélyülést tesz lehetővé. A csoportos meditáció ereje nem csak a saját belső felismeréseket facilitálja, a közösségben tapasztalhatók meg igazán az egyetemleges nemes érzések, a szeret és együttérzés, a hála és bizalom szabad áramlása, határtalansága. A test csendességét az éber jelenlétben végzett mozgásmeditációk oldják és színesítik. Ezek a mozgásos meditációk semmilyen különösebb erőnlétet sem igényelnek, és testre szabhatók. Amennyiben az idő engedi, a környező természetben (erdőben, vízparton) is teszünk könnyedebb sétát.

Az elvonulások felépítése megfelel az Oxford Mindfulness Center illetve a Center For Mindfulness MBCT / MBSR tanárok számára ajánlott minimum 5 napos csendes, mindfulness elvonulás kritériumainak. AZ elvonuláson való részvételről tanúsítvány kérhető.

Az elvonulás napirendje

Az elvonulások egyik fontos eleme a leegyszerűsített jelenlét. Ezt nagyban segíti részben az, hogy elvonulunk otthonról, a háztartási teendőktől, a munkától, gondoskodnak rólunk. A másik fontos segítség az egyszerű, gondolkodás nélkül átlátható, letisztult struktúra, amit a napirendben rögzítünk. A pontos menetrend elvonulásonként változhat, de nagyjából így épül fel egy napunk:

Reggel 6:45-kor kezdünk közös mozgásos, majd üló meditációval indítva a napot.

Ezt másfél órás reggeli szünet követi, majd a délelőttöt egyéni meditációval, illetve tanárral folytatott konzultációval töltjük.

13:00-14:30 az ebéd és a szabadidős töltekezés ideje, kinek-kinek saját igénye szerint.

A délutáni program közös ülő és mozgásos meditációkkal telik.

19:00-20:30 között vacsora szünetet tartunk.

Ezt követően az esti előadás után közös meditációval zárjuk a napot.

21:45-től szabadidő, nyugovóra térés

Mit jelent a csönd ezen az elvonuláson?

Az elvonulás elejét és végét leszámítva csöndet tartunk. Ez a csend. a kommunikáció minden formájára vonatkozik, vagyis nem csak nem beszélünk, de írásban sem kommunikálunk egymással és a távollevőkkel. Remek alkalom ez az úgynevezett digitális detox-ra, a különböző eszközök félre tételére is. Mellőzzünk minden más aktivitást is, ami a belső világunk megfigyelésétől elterelné a figyelmet (olvasás, játék, zenehallgatás, zenélés). A naplóírás, rajzolás, fotózás is alkalmas lehet erre, ezért megfontolandó, hogy erről is lemondasz erre az időre.  Legegyszerűbb módja a kiiktatásnak, ha az erre szolgáló eszközöket eleve nem is hozod magaddal…

A magunk csendje mellett őrizzük egymás, a többiek csendjét is. Mindig gondolj arra, hogy a te zajod más számára hatványozottan zavaró lehet! Ezért kérünk arra is, hogyha bármilyen digitális eszköz van nálad azt teljesen kapcsold ki, időmérésre se használd. A programban az idő jelzéséről a tanárok gondoskodnak, nincs szükség órára, de ha szeretnéd követni az időt, akkor egy csendes órát hozz inkább magaddal.

A csend és a közösség tartását szolgálja az is, hogy arra kérünk, az elvonulás ideje alatt maradj az elvonulás helyszínén, illetve csak a csoportos séták idején, a tanár vezetésével  hagyd el ezt a területet.

Vannak értelemszerűen kivételek is ez alól. Például, ha valamilyen egészségügyi problémád van, vagy bármilyen más váratlan segítségre van szükséged, a tanárokhoz bármikor fordulhatsz. Emellett a program részét képezi a tanárokkal való rendszeresen, konzultáció, amely lehetőséget ad arra, hogy a meditációval, gyakorlással kapcsolatos kérdéseket megbeszélhesd velük.

Figyeld meg fel tudod-e úgy fogni ezt az elvonulást a világtól, hogy ez nem büntetés, hanem egyben egy elvonulás, megérkezés önmagadhoz. Mond csak hány éve élsz már, és hány percet szenteltél arra, hogy így együtt legyél önmagaddal, vendég legyél a saját otthonodban?

Tetszett? Oszd meg másokkal is!