Mindfulness Tréning – Élő online MBSR

Mindfulness Tréning – Élő online MBSR

Élő online stresszcsökkentő mindfulness tréning (MBSR) legközelebb október 5-én indul. Ide kattintva már jelentkezhetsz rá! 

Az élő online mindfulness tréning révén a távolság vagy helyhez kötöttség már nem lehet akadálya, hogy elvégezhesd a stresszcsökkentő mindfulness tanfolyamot. A 8+1 alkalmas mindfulness (MBSR)  tanfolyamot  ZOOM meeting keretében a virtuális térben tartjuk, hétfő esténként 18.00 órától.

Az élő online mindfulness alapú stresszcsökkentő (MBSR) tréning előnye

Az East Coast Mindfulness “Train to Teach MBSR online” képzésén lettem regisztrált és akkreditált “élő online MBSR oktató”. A képzés témája volt, hogy miként lehet a hagyományos személyes MBSR csoportokat élő, online mindfulness tréning formájában megvalósítani. Ezen a tanfolyamon arról is meggyőződhettem, hogy a digitális térben is átadható a mindfulness alapszemlélete, készsége, és az online térben is gyakorolhatunk közösen.

Ez azok számára nyer igazán nagy jelentőséget, akiknek ez az egyetlen elérhető lehetőség. Például azért, mert ágyban fekszenek vagy mozgásukban korlátozottak, vagy mert nincs a közelükben tanfolyam.

Az online részvétellel egyben elkerülhető a környezet utazásból származó légszennyezése is.

Az élő online mindfulness alapú stresszcsökkentő (MBSR) tréning aktualitása

Az online mindfulness tréningen a virtuális térben otthonod kényelméből,  utazás nélkül, mégis másokkal együtt gyakorolhatsz. Lehetőséged van a tanfolyam többi résztvevőjével beszélgetni, tapasztalatot cserélni .

A koronavírus terjedésével, majd a karantén feloldásával egyaránt intenzív változást éltünk át. Az ilyen stresszhelyzetekben könnyen elhatalmasodhatnak bennünk  a félelmek, aggódások és nyomasztó gondolatok, a fejünkben lejátszódó drámák, katasztrófák. Ennek megfékezésére egy hatásos módszer a tudatos jelenlét (mindfulness). Ezen az élő, online mindfulness tréningen ezt a készséget sajátíthatod el.

 

 

 

 

 

Miről szól a mindfulness alapú stresszcsökkentő (MBSR) tréning?

Az MBSR (mindfulness alapú stresszcsökkentés, Mindfulness Based Stress Reduction) a Jon Kabat-Zinn által kifejlesztett „klasszikus”, „arany standardnak” számító, legelső mindfulness módszer.  A program az ősi keleti buddhista hagyományban gyökerező mindfulness meditációs gyakorlatok bölcsességét ötvözi a modern nyugati tudományos világ stresszelméletével. Ízelítőt ad  a különböző mindfulness technikákból, meditációkból, a meditációs élmények megosztása során pedig a beszélgetések témája elsősorban a stressz, a stresszkezelés, és a stressztűrő képesség fejlesztése.

Kiknek ajánlott a mindfulness alapú stresszcsökkentő (MBSR) tanfolyam?

A tanultak segíthetnek mindazoknak, akik hajszolt életet élnek, illetve a stresszel szembeni ellenállóképességüket a kapcsolataikban tapasztalt konfliktusok  vagy valamilyen krónikus testi betegség, fájdalom nehezíti meg.

Miből áll a mindfulness alapú stresszcsökkentő (MBSR) tréning?

A tanfolyam 8+1 alkalmas, heti két és fél órás csoportos találkozásra épül. Ezt egészíti ki a program vége felé egy hétvégi félnapos gyakorlás. A heti találkozások közötti időben a napi rendszerességgel végzett otthoni gyakorlás szerepe kulcsfontosságú.

A csoportos találkozások helyszíne és időpontjai az élő online mindfulness tanfolyam idején

Virtuális ZOOM terem;  október 5.- december 11. között, 8+1 alkalommal, hétfő esténként 18.00-20.30 között.

Hogyan vehetek részt az élő online mindfulness alapú stresszcsökkentő (MBSR) tréningen?

A részvétel előzetes jelentkezéshez kötött. Mivel ez zárt csoport, később nem tudsz bekapcsolódni. A csoportok létszáma korlátozott, maximum 10 fő.  A kiscsoportos keret segíti a meghitt, bizalmas légkör megteremtését, amiben mindenkire kellő figyelem is jut. Érdemes mielőbb jelentkezni, mert a csoportok hamar betelnek!

A jelentkezők a részvételi díj átutalásával tudják a csoportban a helyüket biztosítani. A megadott létszámkeret betelte után már csak esetleges lemondás esetén lehet bekerülni.

  • A részvételi díj befizetésének módja: előzetes átutalás
  • Bankszámlaszám: Dr. Nyitray Kornélia OTP 11773023-00157803 / Közlemény:  jelentkező neve – kiválasztott mindfulness tanfolyam címe
  • A részvételi díj: 60.000 Ft., kedvezményes ár: 45.000 Ft., támogatói ár: 75.000 Ft. Kérlek, a megadott háromféle részvételi díj közül anyagi lehetőségeid szerint válassz. A kedvezményes árat azok számára ajánljuk fel, akik szűkösebb anyagi helyzetben vannak, és problémát okoz számukra a részvételi díj kifizetése. Az ő nevükben is köszönöm neked, ha megteheted, és a támogatói ár választásával hozzájárulsz a részvételükhöz, a kedvezményes ár fenntartásához.  A három ár közül mindenki saját belátása szerint, indoklás nélkül választhat.
  • Azok számára, akik ezt a tanfolyamot egy a Magyar Mindfulness Egyesületnél regisztrált tanár csoportjában már elvégezték és ismétlőként vesznek részt, a 60.000 Ft-os részvételi díjból 30% kedvezmény kérhető.
  • Kérlek, ha a tanfolyam érdekel, és a kedvezményes ár előteremtése is nehézséget okoz, jelezd, hogy együtt találhassunk megoldást a részvételedre!

Az élő, online mindfulness tanfolyamon való részvétel további feltételei:

  • Részvétel az október 5-én, hétfőn, 18.00-20.30 óra között tartott orientációs, bevezető megbeszélésen – az MBSR program, a csoporttársak és a ZOOM “házirend” megismerése, megbarátkozás az online csoportszobával, eszközökkel.
  • Technikai feltételek: A csatlakozáshoz stabil és gyors internet kapcsolat és egy kamerával és mikrofonnal felszerelt számítógép vagy laptop szükséges (mobil eszközről – iPhone, iPad – a tanfolyam nem végezhető!). A ZOOM alkalmazást kell erre az eszközre letölteni, és azután se regisztrálni, se előfizetni nem kell rá, csak bekapcsolódni az általam küldött linkre kattintva. A biztonságos és bizalmas légkör érdekében kérlek, hogy a csoportba a video bekapcsolásával csatlakozz be.

Itt kérhetsz bővebb információt vagy teheted fel konkrét kérdéseidet a tanfolyammal kapcsolatban

mindfulnellyjelentkezes@gmail.com

Gyakori Kérdések

Melyik tanfolyamot válasszam? Miben más az MBCT és az MBSR tanfolyam?

A két tanfolyam ugyanazokra az alapokra épül, és a mindfulness meditáció különböző formáiból ad kóstolót.

A különbség a meditációk köré szőtt beszélgetések tematikájában rejlik, emellett néhány praktikus szempontban (helyszín, időpont, terem berendezés) térnek el egymástól, amiket az alábbiakban részleteztem.

MBCT (MINDFULNESS ALAPÚ KOGNITÍV TERÁPIÁS) TRÉNING

Időpont: CSÜTÖRTÖKÖNKÉNT 18.15-20.15
Helyszín: Kapcsolat Ambulancia, 1062 Budapest, Bajza utca 56.
A terem székes berendezésű, a maximum létszám 15 fő.

Ez a 8 alkalmas mindfulness  tanfolyam a hangulatstabilizálásra, indulatkezelésre, kiégés megelőzésére és a lelki ellenállóképesség fejlesztésére fókuszál.Az Oxford Mindfulness Center által kidolgozott MBCT, vagyis mindfulness alapú kognitív terápiás tanfolyam tematikáját követi, amiben a hangsúly a (sokszor bántó és kellemetlen) gondolatok-érzések kezelésén van. Bár az MBCT-t eredendően a hangulatzavarban szenvedők hangulatstabilizálására fejlesztették ki, a tanfolyamot ma már nem csak a gyógyításban és megelőzésben, de az oktatásban, személyiségfejlesztésben, vezetőképzésben is egyre elterjedtebben alkalmazzák. Az általam vezetett tanfolyam sem terápiás csoport, gyakori résztvevők az üzleti életben vagy segítő szakmában dolgozók, menedzserek, marketing-sales szakemberek, pedagógusok, coachok vagy művészek, kreatív, alkotó emberek.


 MBSR (MINDFULNESS ALAPÚ STRESSZCSÖKKENTŐ) TRÉNING

Időpont: KEDDENKÉNT 18.00-20.30
Helyszín: ZEN KERT, 1117 Bp. Fehérvári út 45-53.
Itt yoga párnákon ülve tanulunk meditálni és beszélgetünk az órákon (, illetve bármikor tudunk széket is használni, ha erre van igény).
A maximális létszám 9 fő.

A stresszkezelésre fókuszáló 8 hetes mindfulness tréning a Jon Kabat-Zinn által kifejlesztett „klasszikus”, „arany standardnak” számító, legelső mindfulness (tudatos jelenlét alapú) módszer.  Ezen a tanfolyamon a meditációk köré szőtt beszélgetések témája elsősorban tehát a stressz és stresszkezelés, és a stressztűrő képesség fejlesztése. A tanultak segíthetnek mindazoknak, akik hajszolt életet élnek, illetve a stresszel szembeni ellenállóképességüket a kapcsolataikban tapasztalt konfliktusok  vagy valamilyen krónikus testi betegség, fájdalom nehezíti meg-

Egyénileg is végezhető ez a tanfolyam?

A tanfolyam csoportos és egyéni formában végezhető.  Több (szakmai és anyagi) érv is szól csoportos forma választása mellett. Budapesten rendszeresen indítok csoportokat, illetve felkérésére vidéken is vállalok csoportos tanfolyamvezetést, hétvégi időpontokra ütemezve.

Lehetnek helyzetek, amikor mégis egyénileg szeretnénk elvégezni a tanfolyamot. Az egyéni tanfolyamok történhetnek a személyes vagy on-line találkozók formájában is. Az egyéni tanfolyam is követi a 8 alkalmas csoportos felépítés menetét, a találkozások ütemezése és tartalma azonban az igényeknek, szükségleteknek és körülményeknek megfelelően alakítható.

Mire jók a mindfulness módszerek?

Klinikai vizsgálatokkal bizonyított, hogy az MBCT módszer képes  felére csökkenteni a krónikus  depresszió visszatérésének kockázatát (ez a hatékonyság a hangulatjavító gyógyszerekével vetekszik).  Emellett a csendes éberségmeditáció rendszeres gyakorlása más érzelmi-lelki problémák (például a stressz vagy a szorongásos zavarok, függőségek, alvászavarok) kezelésében és a testi fájdalmak elviselésében is segíthet, és javíthatja az életminőséget.

A testi-lelki egészség megtartása mellett a mindfulness alapú módszerek alkalmazása ma már az oktatásban, személyiség -és önismeretfejlesztésben, vezetőképzésben is széles körben elterjedt. A diákok számára kidolgozott módszer például a figyelem és az érzelmi intelligencia fejlesztésére szolgál.

Milyen alapokra épül az MBCT tanfolyam?

Az MBCT jelentése: Mindfulness Based Cognitive Therapy = Éber Jelenléten Alapuló Kognitív Terápia
A  módszert 3 nemzetközileg elismert egyetem professzora állította össze

  1. Mark Willims (University of Oxford)
  2. John D. Teasdale (Cambridge University)
  3. Zindel Segal (Toronto Scarborough University)

A program két nagy hagyomány elemeit ötvözi:

  1. Jon Kabat-Zinn mindfulness alapú stresszcsökkentő programjának (MBSR) éber jelenlét gyakorlatait és
  2. kognitív pszichoterápia elméleti alapjait.

Az ősi keleti meditációs gyakorlatok és a modern nyugati kognitív tudomány bölcsességének ötvözése sikeresnek bizonyult. Világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvend a módszer.

Mi történik az összejöveteleken?

A tanfolyam az éber jelenlét gyakorlására épül, vagyis azt tanuljuk, hogyan lehetünk minél gyakrabban pillanatról pillanatra teljes mivoltunkban jelen (jelen-lét a testünkben, lelkünkben és elménkben is),  amit különböző meditációs gyakorlatokkal sajátítunk el.

A mindfulness meditációk alapvetően el-csendes-ülésben végzett csendes szemlélődések. A tanfolyam alatti vezetett meditációk utat mutatnak az éber jelenlét gyakorlásához. A résztvevők emellett segítséget kapnak a helyes testtartás kialakításához is.

A nyolc hét soárn megismerkedünk különböző “formális” meditációs gyakorlatokkal (testpásztázás, légzés, testérzetek, hangok, gondolatok, érzések megfigyelése, nyílt tudatosság gyakorlása, meditáció járás és mozgás közben).

A hétköznapi gyakorlás részeként a formális meditációs gyakorlatok közben megtapasztalt éber jelenlétet, amennyire lehetséges, beépítjük a mindennapokba is, és a napi tevékenységeinket is ilyen éber figyelemmel végezzük (életviteltől függően például az utcán vagy a természetben sétálva, a villamoson utazva, sorban állva, az irodai asztalnál ülve, vagy sportolás, illetve a napi rutintevékenységek, mosogatás, zuhanyzás stb. közben).

A különböző meditációs formák megismerése után fokozatosan kialakítható a saját szabad gyakorlás és kiválasztható az életvitelnek, adottságoknak legmegfelelőbb meditációs rutin.

Az órákon a mindfulness gyakorlatokat megbeszélésekkel egészítjük ki, melyben a tapasztalatokat megosztjuk és beépítjük a nyugati pszichológiai irányzatok által alkotott kognitív elméleti keretbe. Mindennek köszönhetően megváltozhat a viszonyulásunk a saját gondolatainkhoz és érzéseinkhez, megérthetjük a gondolatok és érzések közti kapcsolat, vagy a stressz, a depresszió és a szorongás létrejöttének elméleti alapjait. A megbeszélések lehetőséget adnak arra is, hogy a gyakorlás esetleges nehézségeiben kölcsönösen segítsünk egymásnak.

Kinek ajánlott, kinek nem?

Az MBCT programot eredendően a depresszió kiújulásának megelőzésére fejlesztették ki. A tanfolyamon tanultak azonban mindenki számára segítséget nyújthatnak a testi-lelki fájdalmak, bántó gondolatok kezelésében, a nehéz, stresszel terhelt időszakok könnyebb elviselésében, ésa figyelem összpontosítás javulásával a munkánk, feladataink ellátásában, a tanulásban.

A tanfolyam nem ajánlott azok számára, akik aktuálisan valamilyen komoly lelki problémával küzdenek (pl. súlyos depresszió, gyógyszeres pszichiátriai kezelés, szenvedélybetegség). Később, amikor állapotuk rendeződik, a kezelőorvosuk ajánlása esetén ők is csatlakozhatnak majd egy csoporthoz.

Az általam vezetett tanfolyam nem minősül pszichoterápiának. Ha olyan lelki problémád van, ami pszichoterpiás vagy szakorvosi kezelést igényel, kérlek konzultálj a pszichológusoddal vagy pszichiátereddel, és csak az ő javaslata esetén és a vele folytatott terápiában maradva kezd el a tanfolyamot! Ha bizonytalan vagy, keress meg bátran, hogy megbeszélhessük mi lenne a legjobb a Te esetedben!

Miben gyere, mit hozz magaddal?

Ülő, fekvő meditációs gyakorlatokra és egyszerűbb meditatív mozgásokra készülj fel. Ehhez kényelmes, laza ruházat javasolt. Az ülő meditáció végezhető széken vagy meditációs ülőpárnákon, illetve akinek kényelmetlen a hosszas ülés, le is feküdhet. A mozgásmeditációban egyszerű nyújtásokat végzünk, ehhez sem szükséges semmilyen speciális sportruházat.

A terem minden szükséges kellékkel (székek, jógaszőnyegek, párnák, takarók stb.) felszerelt, semmit nem kell magaddal hozni. Illetve, Ha fázós vagy, öltözz melegen, hozz magaddal meleg felsőt (mellény, pulóver, kardigán, kendő), vastag zoknit.

Otthoni gyakorlás

A program hatásosságának egyik kulcsa a csoportos találkozások közötti rendszeres otthoni gyakorlás a kapott  jegyzetek és vezetett meditációs hanganyagok segítségével.

Lehetőleg olyan időszakban jelentkezz tanfolyamra, amikor napi rendszerességgel tudsz legalább 20-30 percet szánni az önálló gyakorlásra.

Mit tartalmaz a tanfolyam díja?

A tanfolyam díja tartalmazza:

  • az előzetes fél-egyórás egyéni interjút
  • a 8 x 2 órás csoportos képzésen valamint a hétvégi félnapos (5 órás) gyakorláson való részvételt (összesen 21 óra vezetett csoportos foglalkozást)
  • az átadott nyomtatott és a találkozások közti időben küldött  digitális anyagokat (olvasnivalók és vezetett meditációs hanganyagok).

Jelentkezés

Tetszett? Oszd meg másokkal is!